Serwis BNF umożliwia stworzenie bazy danych firm o konkretnych parametrach.
Dzięki serwisowi BNF łatwo stworzysz bazę danych, która będzie zawierała informacje o firmach zgodnie z interesującym Cię kluczem. W ten sposób otrzymasz zbiór, który będzie zawierał firmy np. z określonego obszaru geograficznego lub zajmujące się konkretnym typem działalności.
Aby zacząć tworzenie bazy danych, zaloguj się do serwisu i wybierz opcję „Nowa baza” z menu znajdującego się na górze strony.
Konfiguracja nowej bazy danych
Kolejnym krokiem jest skonfigurowanie bazy danych zgodnie z Twoimi preferencjami i potrzebami. Serwis BNF oferuje wiele opcji konfiguracji danej bazy.
Wszystkie kryteria wyboru znajdują się w menu po lewej stronie.
Status działalności
Pierwszym kryterium jest status działalności firmy. Do wyboru są trzy:
- aktywny,
- wykreślony,
- zawieszony.
Czas rozpoczęcia działalności
Następny to czas rozpoczęcia działalności. Dzięki temu możesz szybko dowiedzieć się np. o firmach, które zostały założone w ciągu ostatniego miesiąca lub kwartału, ale też w innych przedziałach czasowych.
Przeważająca działalność
Kolejnym kryterium jest przeważająca działalność. Możesz tu wybrać konkretną branżę, wyszukując ją po słowie kluczowym (np. „transport” lub „handel”), kodzie PKD lub odszukać ją, korzystając z rozwijanego drzewka.
Wykonywana działalność
Następną opcją do wyboru jest wykonywana działalność, a doprecyzowując – poboczny rodzaj działalności wykonywany przez przedsiębiorstwo. Tu jednak zalecamy ostrożność, ponieważ sporo firm wpisuje wiele kodów PKD, przez co oczekiwane wyniki mogą nie do końca być miarodajne.
Lokalizacja
Lokalizacja umożliwia zawężenie wyszukiwania do wybranej części Polski. Dzięki tej opcji wyszukasz firmy z konkretnego województwa, powiatu, gminy i jej części (np. osiedla).
Możesz też skorzystać z zakładki „Mapa”, na której wybierzesz właściwy punkt, a następnie odległość od niego – dzięki temu wyszukasz firmy znajdujące się np. w odległości 20 kilometrów od centrum danego miasta.
Forma prawna
Kolejnym kryterium jest forma prawna. Dzięki niemu możesz wyszukać nie tylko np. spółki akcyjne czy komandytowe, ale również wiele innych podmiotów o konkretnych specjalizacjach.
Wśród nich znajdują się między innymi:
- partie polityczne,
- publiczne szkoły,
- wspólnoty mieszkaniowe,
- związki pracodawców,
- związki sportowe.
Forma własności
W przypadku form własności możliwe jest zawężenie wyszukiwania ze względu na to, czyją własnością jest dany podmiot. Należą do nich między innymi:
- własność Skarbu Państwa,
- własność krajowych osób fizycznych,
- własności mieszane,
- własność samorządowa.
Skala działalności
Kryterium skali działalności umożliwia wyszukiwanie firm z uwzględnieniem:
- wielkości zatrudnienia (przedziały zgodne z MŚP),
- liczby posiadanych pojazdów,
- powierzchni użytków rolnych.
Dane finansowe
Dane finansowe pozwalają na filtrowanie firm według:
- kapitału zakładowego,
- sumy bilansowej,
- kapitału własnego,
- przychodów netto,
- wyniku netto.
Trzeba jednak zaznaczyć, że wyszukiwanie według tego warunku jest możliwe tylko w przypadku podmiotów, które składają sprawozdanie finansowe.
Pliki filtrujące
BNF umożliwia również korzystanie z plików filtrujących, które służą do niestandardowej konfiguracji bazy danych. Jeśli potrzebujesz wsparcia, aby to zrobić, skontaktuj się z nami.
Tworzenie bazy danych
Po wybraniu wszystkich interesujących kryteriów kliknij przycisk „Zastosuj zmiany”. Po pojawieniu się odpowiedniej liczby rekordów dla ustawionych kryteriów kliknij w zielony przycisk „Utwórz bazę”.
Po przekierowaniu na kolejną stronę wybierz informacje wymagane, czyli te, które powinny się znaleźć w każdym rekordzie. W tym kroku usuniesz też te grupy informacji, które nie będą potrzebne w bazie.
Po wybraniu odpowiednich danych doładuj konto wskazaną kwotą i kliknij przycisk „Utwórz zestawienie”.
Gdy baza zostanie utworzona, kolejnym krokiem jest wybór formatu pliku, w jakim będzie dostępna do pobrania. Do wyboru są:
- CSV,
- XLSX,
- XML.