KLIENT:
- Schüttflix GmbH → Schuettflix Polska sp. z o. o.
- https://schuettflix.com/pl/pl/
- Polska, Niemcy, Czechy, Austria
- Rozmówca: Michał Szkudlarek — dyrektor zarządzający oddziału w Polsce
WYZWANIE:
- Zdobycie danych kontaktowych do odbiorców i partnerów dla aplikacji do logistyki kruszyw na polskim rynku, czyli łączącej:
- wykonawców robót budowlanych,
- pośredników w sprzedaży kruszyw,
- przewoźników,
- firm zajmujących się zagospodarowaniem odpadów mineralnych
- Odbiorcy aplikacji często nie posiadają stron internetowych i nie korzystają aktywnie z mediów społecznościowych — konieczna jest sprzedaż wychodząca
REZULTAT:
- Uzyskanie dużej bazy kontaktów,
- Oszczędność czasu działu sprzedaży,
- Możliwość rozpoczęcia działań sprzedażowych na szeroką skalę,
- Wstępne ustalenie rozmiaru rynku
Baza firm i osób to produkt oferowany przez firmę analityczną MGBI. Dzięki niemu organizacje mogą uzyskać aktualne dane kontaktowe i finansowe firm.
Czym zajmuje się Schüttflix?
Schüttflix jest platformą i aplikacją marketplace dla masowych materiałów budowlanych, gdzie łączymy wykonawców robót budowlanych, głównie robót ziemnych, z dostawcami kruszyw. Dostawcami w większości są kopalnie, a też pośrednicy w sprzedaży kruszyw i przewoźnicy, którzy się specjalizują w tego typu materiałach. To są trzy podstawowe grupy docelowe.
Czwartą stroną są firmy, które zajmują się zagospodarowaniem odpadów mineralnych — transportem od firmy budowlanej, która potrzebuje pozbyć się gruntu z wykopu (czyli odpadu mineralnego) i chce go zutylizować.
My dostarczamy technologię, która umożliwia proste składanie zamówień na tym rynku. Występujemy jako partner logistyczny dla firm budowlanych, czyli koordynujemy i aranżujemy te dostawy od początku do końca, czyli zarówno same dostawy produktu, jak i organizację transportu.
Schüttflix jest w tej chwili dostępny w Czechach, Austrii, Polsce i Niemczech.
Niemiecki rynek był pierwszy, tam zaczęliśmy i tam mamy oczywiście największy marketplace, najbardziej rozbudowany.
Natomiast w trzech pozostałych krajach zaczęliśmy w lipcu 2022 roku.
Jakie były Państwa cele rozwojowe na ten rok?
Naszym podstawowym celem na ten rok było zbudowanie sieci dostawców i przewoźników, która byłaby w stanie realizować te projekty budowlane, których się podejmujemy.
Co Państwa zmotywowało do poszukiwania takiej usługi jak biznesowe bazy danych?
Chcieliśmy po prostu ograniczyć sobie nakład pracy związany z wyszukiwaniem partnerów.
Nasz rynek jest bardzo analogowy, więc wymaga często kontaktu face to face, a co najmniej telefonu. Nie jest to rynek, gdzie wystarczy reklama w Internecie. Część naszych odbiorców, firm budowlanych, ma swoje strony WWW, bo to też są duże firmy takie jak Strabag, Mostostal.
Natomiast po stronie naszych partnerów większość podmiotów nie ma stron internetowych. Mają je duże kopalnie, czy najwięksi przewoźnicy, ale wśród mniejszych przewoźników szacuję, że nawet ponad 90% nie ma strony internetowej. To są niewielkie firmy, czasem kilkuosobowe. Nie mają nawet wizytówki w Google.
Dlatego w dużym stopniu z naszymi partnerami i klientami porozumiewamy się za pomocą naszej sieci sprzedaży i naszych specjalistów insight sales, którzy właśnie wykorzystują bazę do odszukiwania firm działających na tym rynku.
Bez danych rynkowych bardzo trudno jest się zorientować, kto jest na rynku, jakie oferuje produkty i w jakiej cenie. Baza MGBI przybliżyła nas do poznania tego rynku, lepiej go nam zdefiniowała, dostaliśmy część kontaktów.