KLIENT:
- BLC Call Center — firma zajmująca się pozyskiwaniem klientów B2B dla sieci PLAY
- Kraków
- Rozmówca: Piotr Bujakowski — prezes call center
WYZWANIE:
- Zdobycie regularnie aktualizowanej bazy firm w celu wykonania telemarketingu z ofertą B2B sieci PLAY
REZULTAT:
- Uzyskanie bazy kontaktów B2B, która jest często aktualizowana, dzięki czemu odbiorcy nie są jeszcze zmęczeni komunikacją od innych firm,
- Uzyskanie wystarczająco dużej bazy kontaktów B2B, aby móc dzwonić do potencjalnych klientów na tyle rzadko, aby nie zniechęcić ich do proponowanej usługi.
Baza firm i osób to produkt oferowany przez firmę analityczną MGBI. Dzięki niemu organizacje mogą uzyskać aktualne dane kontaktowe i finansowe firm.
Co jest dla Pana najważniejsze w przypadku bazy firm?
Priorytetem jest jakość. Cena jest również istotna, jednak jeśli mój konsultant ma dobrej jakości bazę to jego praca staje się efektywniejsza, a to zrekompensuje mi ewentualny wyższy koszt rekordu i dodatkowo sprawi, że doradca będzie chętniejszy do wykonywania kolejnych połączeń.
Przychylny klient i zmotywowany konsultant są wodą na młyn w naszej branży.
Co jest dla Pana największym atutem biznesowych baz danych MGBI?
Przede wszystkim jakość usługi i baza, która jest nieobdzwoniona. Zasób tej bazy jest na tyle duży, że możemy nią tasować, w związku z tym klient od nas nie dostanie telefonu częściej niż raz na 2-2,5 miesiąca.
W przypadku, gdybyśmy posiadali mniejszy limit bazy — musielibyśmy częściej kontaktować się z tymi samymi klientami, a to wiązałoby się z ich irytacją i prośbami o usunięcie rekordów. To mogłoby sprawić, że potencjał bazy wyczerpałby się w przyszłości.
W tym wypadku tego problemu nie mamy.
Podczas audytów z naszym kontrahentem (siecią PLAY) oceniane są nasze rozmowy, nasz styl pracy. Pamiętam, że jednym z kluczowych punktów, jakie wymienili przed rozpoczęciem z nami współpracy, była jakość bazy.
Często brokerzy danych mają współpracę z kilkoma call centrami i sprzedają na lewo i na prawo, nie patrząc się na to, że w danym miesiącu jedną i tę samą bazę sprzedadzą dwóm firmom, które współpracują na przykład z PLAYem.
W przypadku MGBI nigdy nie miałem takiej sytuacji.