circle

Więcej restrukturyzacji, mniej upadłości w transporcie. Pobierz raport »

Paulina Anacka
31 stycznia 2024
Top 6 narzędzi do cold callingu w 2023 roku

Cold calling można oczywiście realizować za pomocą zwykłego telefonu komórkowego, listy kontaktów w Excelu i scenariusza odręcznie spisanego na kartce wydartej z zeszytu.

Pozyskiwanie nowych klientów tą drogą jednak niezwykle szybko przestaje być wydajne, zwłaszcza jeśli planujesz powiększyć rozmiar swojego zespołu oraz skalę przyszłych kampanii.

Dlatego prezentujemy Ci listę 6 najlepszych narzędzi do cold callingu, które pomogą Ci wejść na nowy poziom generowania leadów sprzedażowych.


Dlaczego warto korzystać z programów do cold callingu?

Oprogramowanie do cold callingu może zwiększyć szanse pozyskania potencjalnych klientów oraz przyspieszyć pracę na słuchawce w Twojej firmie. Tego typu narzędzia pozwalają na automatyzację wykonywania połączeń, przewidywanie dostępności klientów oraz konsultantów, czy przechowywanie scenariuszy rozmów.

Zautomatyzowany kontakt telefoniczny sprawia, że nawiązanie połączenia zajmuje mniej czasu, dzięki czemu agenci mogą w tym samym czasie obdzwonić większą liczbę potencjalnych klientów. Ponadto wiele narzędzi pozwala także na zautomatyzowanie prostych zadań takich jak wysyłka wiadomości e-mail po zakończeniu połączenia.

W takim programie możesz przechowywać też bazę kontaktów, która będzie dostępna dla wielu konsultantów, a nawet może być przesyłana za pomocą API lub wbudowanej integracji do Twojego systemu CRM.

Cold calling — na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania?

Cena i skalowalność

Zwróć uwagę na skalowalność usługi i związany z nią wzrost cen. Oprogramowanie, które jest opłacalne przy dwóch konsultantach, może okazać się nierentowne przy piętnastu. Sprawdź też, jak dużą bazę odbiorców możesz przechowywać w programie.

Nagrywanie rozmów

Na pewno każdy z nas słyszał w swoim życiu magiczne słowa: „ta rozmowa jest nagrywana”. Jak zapewne się domyślasz, ta praktyka wynika z chęci zabezpieczenia interesów firmy w razie ewentualnego konfliktu z klientem.

Cold calling wymaga też ciągłego montoringu w celu poprawy jakości kolejnych połączeń. Warto przechowywać nagrania w celu poprawy jakości połączeń i szkolenia pracowników.

Skrypter — scenariusze rozmów

Skrypter to funkcja służąca do wyświetlania scenariusza, według którego konsultant prowadzi rozmowę. Warto w nim zawrzeć podstawowe informacje dotyczące produktu lub usługi oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów.

Caller ID

Ta funkcja nie jest niezbędna do wykonywania połączeń z potencjalnymi klientami, ale na pewno może ich zachęcić do odebrania telefonu. Caller ID umożliwia wybór nazwy kontaktu wyświetlającej się na komórce odbiorcy po nawiązaniu połączenia.

Integracje

Sprawdź, czy oprogramowanie oferuje integrację z narzędziami, z których już korzystasz na co dzień w firmie, np. z konkretnym systemem CRM.

Szczególne potrzeby

Zastanów się, jakie są najważniejsze potrzeby w twoim biznesie. Narzędzia do cold callingu i telemarketingu są wyposażone w wiele innych funkcji, które mogą być przydatne konkretnie w Twojej branży.

Dialer

Podstawą każdego narzędzia do cold callingu jest dialer, czyli system zautomatyzowanego wybierania połączeń.


Jaki dialer wybrać do cold callingu?

W dużym uproszczeniu każdy z tych systemów znajduje się na pewnym spektrum między dużym stopniem autonomii konsultanta i niewielkiej automatyzacji a zaawansowaną automatyzacją przy niewielkim polu ruchu pracownika.

Obie opcje mogą być zarówno wadą i zaletą, dlatego warto zadać sobie pytanie, na czym bardziej Ci zależy na danym etapie rozwoju firmy.

Jeśli Twoim celem jest pozyskanie dużej liczby potencjalnych klientów dla ugruntowanej marki — automatyzacja pozwoli Twoim pracownikom na efektywniejsze zarządzanie bazą kontaktów i szybsze wykonywanie telefonów.

Dopiero rozkręcasz swoją działalność albo budujesz markę, w której ważne są relacje? Wybierz system, który pozwala konsultantom na większą swobodę (np. w pauzowaniu połączeń), dzięki czemu będą mieli czas na wypełnienie profilu potencjalnego klienta w CRM lub dokładne zapoznanie się z jego danymi.

Przykładowymi rodzajami dialerów są:

Oprogramowanie do cold callingu — porównanie

PhoneBurner

PhoneBurner to intuicyjny program, który automatyzuje wykonywanie połączeń w cold callingu i telemarketingu. Został stworzony z myślą o kampaniach wychodzących zespołów sprzedaży liczących zarówno kilka, jak i kilkadziesiąt osób.

Oprócz podstawowych opcji związanych z procesem dzwonienia, na szczególną uwagę zasługuje planowanie follow-upów oraz automatyczne wiadomości e-mail i SMS po zakończonej rozmowie skracają czas potrzebny na obsługę pojedynczego leada. Ponadto klient otrzymuje niezbędne informacje natychmiast, dzięki czemu od razu może dokonać zakupu, będąc jeszcze pod wpływem emocji towarzyszących mu w czasie rozmowy z agentem.

Zalety +

  • Nowoczesny i intuicyjny interfejs,
  • Automatyzacja znacznie przyspieszająca działania wychodzące (60-80 połączeń na godzinę),
  • Możliwość wysyłki kampanii SMS,
  • Wbudowany CRM oraz możliwość integracji z zewnętrznymi systemami,
  • Caller ID skutecznie zachęca potencjalnych klientów do odbierania połączeń

Wady –

  • Niektóre integracje (np. z Hubspotem) nie zawsze działają zgodnie z oczekiwaniami,
  • Ograniczone opcje sortowania bazy,
  • Pomimo tego, że w teorii obsługa klienta działa w systemie 24/7, można się spotkać z sytuacjami, w których zgłoszenia zostają przez dłuższy czas bez odpowiedzi

Cold calling — funkcjonalności

  • Power Dialer,
  • Caller ID,
  • Planowanie follow-upów,
  • Automatyzacja kontaktu — wysyłka wiadomości e-mail lub SMSa do klienta po zakończeniu połączenia; możliwość zostawiania na skrzynce głosowej klienta wcześniej nagranej wiadomości w razie braku odebrania telefonu,
  • Funkcjonalność CRM skupiona na generowaniu leadów, w tym automatyczna dystrybucja kontaktów między dostępnych konsultantów,
  • Skrypter — scenariusze rozmów dla agentów,
  • Monitorowanie połączeń — w tym raporty na temat liczby wykonanych połączeń, pozostawionych wiadomości głosowych oraz ich efektów

Pakiety i cennik

CloudTalk

CloudTalk opisuje swój produkt jako oprogramowanie wirtualnego call center. Wśród proponowanych przez nich rozwiązań znajdą się funkcjonalności usprawniające zarówno działania outbound, jak i inbound, w tym bieżącej obsługi i wsparcia klienta.

Aplikacja oprócz funkcji niezbędnych do przeprowadzenia cold callingu posiada także możliwość tworzenia chatbotów automatycznie odpowiadających na pytania klientów.

Zalety +

  • Sprawnie działające integracje,
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs,
  • Intuicyjny panel administratora z narzędziami do monitorowania skuteczności agentów,
  • Dostępna aplikacja mobilna,
  • Pomoc przy zaimplementowaniu narzędzia,
  • 14 dni planu próbnego

Wady –

  • Zdarzają się problemy związane z wysyłką i odbieraniem wiadomości SMS przez aplikację,
  • Brak skryptera wbudowanego w aplikację,
  • Brak możliwości wprowadzania zmian w wyglądzie interfejsu użytkownika (np. przenoszenia poszczególnych segmentów w wygodniejsze dla agenta miejsce)

Cold calling — funkcjonalności

  • Power Dialer, Dialer VoIP,
  • Nagrywanie rozmów,
  • Przekierowywanie rozmów,
  • Możliwość wysyłki SMS,
  • Transkrypcja wiadomości głosowych do maili,
  • IVR — Interactive Voice Response, czyli system interaktywnej odpowiedzi głosowej, który może być wykorzystywany do przekierowywania klientów do właściwych konsultantów,
  • Monitorowanie statystyk rozmów,
  • Aplikacja mobilna,
  • Czarna lista

Pakiety i cennik

JustCall

JustCall to program do wykonywania połączeń oraz wysyłek SMS.

Warto zwrócić na niego uwagę, jeśli Twój zespół korzysta już z Pipedrive’a — JustCall po zainstalowaniu odpowiedniej integracji pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń bezpośrednio z poziomu CRMa.

Zalety +

  • Integracje z popularnymi systemami CRM,
  • Intuicyjny interfejs,
  • Predictive Dialer,
  • Integracja umożliwiająca wykonywanie połączeń bezpośrednio z systemu CRM Pipedrive,
  • Oferują możliwość uzyskania lokalnego numeru telefonu w przypadku połączeń międzynarodowych,
  • Stosunkowo niska cena

Wady –

  • Model płatności — konieczność zakupu minimum 2 kont użytkowników,
  • Program potrafi ładować się wolno i nie współpracuje z VPN,
  • Zdarzają się opóźnienia w powiadomieniach w aplikacji mobilnej,
  • Mniejszy zakres raportowania w stosunku do innych narzędzi

Cold calling — funkcjonalności

  • Auto Dialer, Predictive Dialer, VoIP Dialer,
  • Nagrywanie automatycznych wiadomości na pocztę głosową odbiorcy w razie nieodebrania połączenia,
  • Caller ID,
  • Nagrywanie połączeń,
  • Przekierowywanie połączeń,
  • Monitorowanie i statystyki połączeń,
  • Wysyłka kampanii SMS,
  • Bot SMS — automatyczne odpowiedzi na wiadomości klientów

Pakiety i cennik

BatchDialer

BatchDialer jest opisywany jako cyfrowy dialer przeznaczony zarówno dla osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i dla rozbudowanych działów sprzedaży, zwłaszcza w sektorze nieruchomości.

Wykorzystuje napędzaną sztuczną inteligencją technologię Predictive Dialer, która może znacząco wpłynąć na efektywność Twojego zespołu sprzedaży. Batch Dialer wykorzystuje także Answering Machine Detection, czyli narzędzie wykrywające pocztę głosową.

Zalety +

  • Dobra jakość obsługi klienta,
  • Wbudowany system CRM,
  • Elastyczny Predictive Dialer — administrator może samodzielnie zmieniać takie wartości jak liczba połączeń przydzielonych na agenta, czas wydzwaniania, czy maksymalną ilość prób dodzwonienia się do danego kontaktu w konkretnym odcinku czasowym,
  • 7 dni planu próbnego

Wady –

  • Niewielka liczba integracji z zewnętrznymi narzędziami,
  • Mało intuicyjny interfejs

Cold calling — funkcjonalności

  • Predictive Dialer, Preview Dialer,
  • Możliwość wykonywania telefonów z poziomu aplikacji,
  • Nagrywanie połączeń,
  • Zautomatyzowane usuwanie powielających się numerów telefonu,
  • Skrypter — scenariusze rozmów dla agentów,
  • Monitoring i statystyki połączeń — możliwość obserwowania pracy konsultantów w czasie rzeczywistym

Pakiety i cennik

Kixie

Kixie to platforma, która zwiększa wydajność zespołu sprzedaży dzięki zautomatyzowanym połączeniom i wysyłce wiadomości SMS. Oferuje integracje z HubSpotem, Salesforcem, Pipedrivem, Zoho i innymi wiodącymi systemami CRM.

Zalety +

  • Darmowy okres próbny,
  • Duża liczba integracji,
  • Płynny przepływ informacji między Kixie a wybranym systemem CRM (np. możliwość przesyłania treści wiadomości tekstowych),
  • Przyjazny interfejs, który w przejrzysty sposób organizuje informacje dotyczące rozmówcy

Wady –

  • System płatności jest skomplikowany i niejasny z perspektywy strony WWW,
  • Ograniczona liczba funkcjonalności w aplikacji mobilnej,
  • Ograniczone możliwości filtrowania raportów

Cold calling — funkcjonalności

  • Auto Dialer, Power Dialer,
  • Możliwość prowadzenia komunikacji przez SMS,
  • Nagrywanie automatycznych wiadomości na pocztę głosową i wysyłka SMSa odbiorcy w razie nieodebrania połączenia,
  • Nagrywanie połączeń,
  • Integracje z systemami CRM

Pakiety i cennik

Dialfire

Dialfire to program w chmurze przeznaczony przede wszystkim dla call center, dlatego łączy w sobie funkcjonalności usprawniające zarówno kampanie wychodzące, jak i bieżący kontakt z klientem. Charakteryzuje go duża elastyczność.

Zalety +

  • Stabilność i stały rozwój oprogramowania,
  • Elastyczny system opłat dostosowany do funkcji, z których rzeczywiście korzystasz — można zacząć od wersji darmowej i płacić dopiero za realnie wykorzystane opcje,
  • Łatwy we wdrożeniu i użytkowania,
  • Elastyczny system zarządzania kampaniami, łatwo adaptowalny do konkretnych potrzeb użytkownika

Wady –

  • Pomimo łatwości w codziennej obsłudze, program może wymagać pewnego zaangażowania, aby nauczyć się wykorzystywać w pełni jego potencjał,
  • Dla niektórych problemem może być skomplikowany system płatności — opłata podstawowa za dostęp do konkretnych funkcji i potem niewielkie opłaty za kolejne opcje,
  • Użytkownicy zwracają uwagę na niedostateczną ilość technicznej dokumentacji

Cold calling — funkcjonalności

  • Predictive Dialer, Preview Dialer,
  • Caller ID,
  • Nagrywanie połączeń,
  • Monitorowanie połączeń i statystyki

Pakiety i cennik